Thursday, October 3, 2013

My Story - Part 1



Gambar saya di Guangzhou pada bulan Mei lepas

Nama saya Zaidi Mohamad @ Abdul Rahman. Pengarah Urusan Idaman Consultancy. Kepakaran saya adalah membantu menyelesaikan masalah mereka yang tidak yakin untuk melabur atau takut gagal dalam pelaburan rumah sewa kerana sering mendengar banyak masalah seperti penyewa lari malam, duit sewa tidak dibayar dan rumah rosak sehingga menyebabkan kerugian besar kepada tuan rumah. Melalui 5 strategi hebat yang telah terbukti berkesan membantu mereka membina portfolio serta menguasai dunia rumah sewa dan hartanah menuju ke alam jutawan.


Berapa ramai yang suka, jika saya bantu anda untuk menjadi ‘Jutawan Rumah Sewa’ ?


Hari ini saya bersyukur kerana dengan izinNya telah dapat membina portfolio dalam hartanah yang kebanyakkannya telah disewakan dan disamping itu menguruskan sebuah syarikat dalan bidang tersebut. Idaman Consultancy ditubuhkan pada tahun 2012 bertujuan untuk membantu terutamanya orang-orang melayu yang kurang mahir dalam bidang pelaburan hartanah serta individu yang ingin memiliki hartanah dengan harga rendah. Perlu rasanya serta kesedaran untuk saya berkongsi ilmu dan pengalaman saya sepanjang 5 tahun ini. Hadis Riwayat al baihaki.. “Maksudnya: Sebaik baik manusia ialah manusia yang memberi manfaat kepada orang lain”.


Dahulu 15 tahun yang lepas kesilapan saya ialah tidak tahu bagaimana menjana wang secara berterusan dengan modal rendah dan usaha yang sikit. Tidak tahu bagaimana hartanah sangat bagus dan salah satu cara melindungi duit kita dari inflasi. Tidak tahu bagaimana mencari duit sampingan dan tambah pendapatan dengan kos sara hidup yang semakin tinggi serta kenaikan harga barang-barang atau perkhidmatan. Semua kerana saya tiada ilmu dalam bidang ini dan tidak pula berusaha mencarinya..


Pada tahun 1995, setelah habis belajar dalam bidang Senibina, saya telah diterima bekerja di sebuah firma arkitek di Pulau Pinang. Seronok tak terkata, maklum dah boleh dapat duit sendiri walaupun gaji tak banyak pun. Boleh la.. Pergi kerja, balik kerja.. Begitu la rutin harian. Kalau kerja banyak nak kena siapkan sampai la lewat malam dan kadang-kadang sampai ke subuh. Esoknya sambung kerja lagi.. Huh! Letih juga tapi tak terfikir langsung untuk berubah. Mungkin seronok kot..hehe..

Selepas beberapa tahun menjalani kehidupan yang macam tu.. nak tau cerita lanjut ke ni? Nanti saya sambung.. Rehat dulu ye!

No comments:

Post a Comment